Czerwony żakiet De Marco
W świecie biznesu, czy dyplomacji, kolor naszego ubioru ma szczególne znaczenie. Tak jak uczymy się zarządzać zasobami ludzkimi, musimy więc mądrze zarządzać kolorem w naszych stylizacjach. Dziś proponujemy chwilę refleksji nad kolorem o wielkiej mocy i sile rażenia – czerwienią.
O ogromnym znaczeniu kolorystyki ubioru, w kształtowaniu się pierwszego wrażenia (ang. first impression) – nie raz już pisaliśmy. Tematyka znaczenia barw w stroju formalnym była poruszana między innymi we wpisie – Biznesowy dekalog. Strój formalny. Wśród szczególnych kolorów, często stosowanych w wystąpieniach na wyższym szczeblu czy oficjalnych spotkaniach – z całą pewnością czerwień budzi najwięcej emocji. Zapewnie słusznie.
Czerwień – jest bowiem barwą, którą trzeba stosować wyjątkowo ostrożnie, w zależności od tego, jakie efekty chcemy osiągnąć. Jest to bowiem symbol pasji, energii, odwagi i władzy. Osoba nosząca czerwień odbierana jest jako persona silna, pewna siebie i swoich możliwości.
Sz.P. Kowalska w czerwonym żakiecie Venus z De Marco.
Najpopularniejszy czerwone żakiet z czarną sukienką Pierwszej Damy Agaty Dudy jest najchętniej kopiowanym kompletem wizytowym tego roku.
Czerwień doskonale więc sprawdzi się w sytuacjach, gdy występujemy przed dużym audytorium. Sprawi ona, że cała uwaga będzie skupiona na nas, a my same, poczujemy się pełne energii i pewniejsze siebie. W tym właśnie tkwi cała magia tej barwy.
„Jeśli się wahasz, załóż czerwień” Bill Blass
Pierwsza Dama Agata Kornhauser-Duda w czerwonym żakiecie Miriam oraz ołówkowej spódnicy z linii De Marco w tym samym kolorze
Czerwień, obok złota, to barwa w przeszłości zarezerwowana dla władzy królewskiej. Z tego też wynika silny ładunek emocjonalny, jakie ze sobą niesie. Jeśli chcemy być odebrane, jako autorytety, osoby pełne gruntownej wiedzy i umiejętności podejmowania trafnych decyzji – czerwień w naszych stylizacjach z całą pewnością będzie dobrym wyborem.
Radna Ewa Pawlusiak w czerwonym kostiumie Maura
Ekskluzywny kostium zimowy De Marco z pięknej i nieustannie modnej czerwonej wełny.
Czerwone kostiumy, żakiety, garsonki
Warto także pamiętać, że czerwień- czerwieni nie równa. W doborze odcienia tego koloru w stylizacji, warto pamiętać o indywidualnym typie kolorystycznym, który reprezentujemy.
Dobrze jest także, w sytuacjach, w których nie chcemy wzbudzać tak silnych reakcji emocjonalnych, posłużyć się kolorem czerwonym jako elementem całego ubioru, czy barwą dodatków. Czerwień pięknie komponuje się ze stonowanymi odcieniami, tradycyjnie uznawanymi za podstawę biznesowych kreacji – czernią, granatem i szarościami.