Eleganckie garsonki i kostiumy damskie.
Istnieje szereg zasad, którymi powinniśmy się kierować komponując strój biznesowy. W kontaktach zawodowych, szczególnie na wyższych szczeblach, tzw. pierwsze wrażenie (first impression) ma ogromne znaczenie i istotnie wpływa na jakość dalszych relacji. Z uwagi na to, że kluczowe, pierwsze odczucia względem rozmówcy czy prelegenta – kształtują się w pierwszych sekundach spotkania i silnie się utrwalają, warto zadbać, aby nasz wizerunek „pracował na naszą korzyść”.
Dziś przedstawimy Państwu kilka istotnych zasad ubioru biznesowego, których przestrzeganie pozwoli Wam prezentować się profesjonalnie, a zarazem elegancko – na wszelkiego typu spotkaniach, prelekcjach, wystąpieniach.
Kluczowym zagadnieniem, jeśli chodzi o strój biznesowy, jest odpowiednia forma. Nieodpowiednia stylizacja do pracy, szczególnie na najważniejszej wagi wystąpienia, będzie skutkowała niepożądanymi odczuciami naszych odbiorców , m.in. poczuciem braku profesjonalizmu, powagi czy odwracaniem uwagi od treści, które chcemy przekazać naszemu audytorium.
Ideałem kobiecej stylizacji będzie tutaj z całą pewnością kostium lub garsonka. To zawsze rozwiązanie, które sprawdzi się jako odzienie wizytowe. Warto pamiętać, że, mimo iż jest to uniwersalny biznesowy strój, powinniśmy zawsze decydować się na taki jego krój, który będzie podkreślał mocne strony naszej sylwetki. Dobrze jest w tym zakresie mieć świadomość swojego ciała, a jeśli nie jest to temat leżący w polu naszych większych zainteresowań, skorzystać z pomocy profesjonalisty.
Także w naszym salonie, można umówić się na indywidualną konsultację, na której drodze, wspólnie będziecie mogli Państwo omówić swoje potrzeby i spojrzeć na siebie okiem stylisty.
Profesjonalna odzież wizytowa i biznesowa dla kobiet na stanowisku: żakiety, spódnice, kostiumy damskie, garsonki, z De Marco
Niezwykle ważną cechą, która wpływa na sposób odbioru jest kolor.
Wybór barwy naszego stroju, jej nasycenie, ma niebagatelny wpływ na to, jak zostaniemy odebrani przez naszego rozmówcę, audytorium etc. Kolorystyka naszej stylizacji może w równym stopniu pomóc, co działać na naszą niekorzyść.
Strój biznesowy powinien wyróżniać się zastosowaniem stonowanych barw, jednocześnie pamiętając, że jeśli decydujemy się na ich łączenie – „mniej znaczy lepiej”. Nie powinniśmy stosować więcej niż trzech kolorów jednocześnie.
Równie istotnym jest umiejętne stopniowanie kolorystyki w stroju formalnym.
W związku z powyższym – jeśli decydujemy się na łączenie kilku barw, najciemniejszym elementem stroju zdecydowanie powinien być kostium. Najjaśniejszy kolor w stylizacji powinniśmy zarezerwować dla koszuli czy bluzki biznesowej, pośrednie zaś – dla dodatków (np. apaszki).
Kolejnym aspektem, na który należy zwrócić uwagę, jest długość spódnicy lub sukienki. By kreacja odzwierciedlała nasz profesjonalizm i powagę urzędu, należy zadbać o to, by dolna część garderoby nie była ani zbyt krótka, ani zbyt długa. Długości uważane powszechnie za prawidłowe, a co za tym idzie pożądane, to długości:
-przed kolano,
-do połowy kolana,
-do połowy kolana,
Eleganckie garsonki i kostiumy damskie.
“Ubranie jest jak najbardziej zewnętrzną emanacją charakteru, indywidualności, zalet i wad. Mówi wszystko o człowieku, o jego stanach psychicznych, o jego usposobieniu, marzeniach i tęsknotach… Formuje nastroje i samopoczucie. Działa dwustronnie, na zewnątrz i na wewnątrz dając poczucie pewności siebie, ważności, kompetencji.”
Leopold Tyrmand – Dziennik 1954