DYREKTOR Lidia Jaskulska-Grzechowiak

Praca w administracji publicznej. Jak wyglądać stylowo i modnie.

Garsonki i kostiumy damskie do pracy.

Ubiór stanowi świadectwo nie tylko naszego statusu społecznego, ale także odzwierciedla powagę instytucji, którą reprezentujemy. Jak korzystać z zasad dress code’u jednocześnie dobierając stylizację do naszego charakteru i osobowości? Jak wyglądać profesjonalnie i elegancko, a jednocześnie wiarygodnie dla osób z którymi przyjdzie nam współpracować?

Rola ubioru w budowaniu wizerunku urzędu
Choć często staramy się pomijać kwestię wyglądu, obawiając się posądzeń o zbytnią dbałość o powierzchowność – wygląd ma kluczowe znaczenie w kontaktach społecznych. To jak się prezentujemy – może być ważną informacją o nas, naszym statusie społecznym, kompetencjach czy nawet wyznawanych wartościach.
Co warto podkreślić – nasz wygląd zewnętrzny, to komunikat – zrozumiały praktycznie dla każdego, niezależnie od statusu czy wykształcenia.

Ubiór w pracy w administracji powinien wzbudzać zaufanie,
świadczyć o profesjonalizmie i rzetelności.
Doskonale zdaje sobie z tego sprawę nasza wspaniała Klientka,
Pani Lidia Jaskulska-Grzechowiak, która w najlepszy możliwy sposób reprezentuje w naszym kostiumie placówkę, którą kieruje – Miejską Przychodnię Specjalistyczną w Toruniu.

Tym istotniejsze staje się odpowiednia dbałość o to jak reprezentujemy nie tylko siebie, ale właśnie instytucję, zwłaszcza że w kwestii ubioru bardzo wiele zależy od nas samych.


Ubiór urzędnika, garsonki i kostiumy damskie do pracy.

Obejrzyj najnowszą kolekcję DE MARCO SKLEP ON-LINE


Dress code, czyli swego rodzaju kodeks ubioru, ma przede wszystkim stanowić pomoc i „przewodnik”, dzięki któremu niezależnie od tego, z kim i w jakich warunkach przyjdzie nam pracować – zawsze będziemy mogli prezentować się adekwatnie i profesjonalnie.

Jak więc powinna prezentować się osoba pracująca w administracji publicznej?
Podstawą z całą pewnością powinna być prostota i pewnego rodzaju umiar.
Strój do pracy w administracji powinien wyróżniać się stonowanymi barwami, szczególnie unikając kolorów silnie kojarzących się z czasem odpoczynku i swobody (np. kolory jaskrawe, mocno rzucające się w oczy).

Dbając o odpowiedni wizerunek reprezentowanej przez nas instytucji, warto decydować się na stonowane barwy, budujące wizerunek pełen profesjonalizmu i wiarygodności – jak w przypadku kostiumu Hilaria.

Warto porzucić barwy pobudzające czy też drażniące, na rzecz tych, które raczej skutkują zwiększonym poczuciem zaufania do nas, a zarazem organu, którego jesteśmy ważną częścią.

Etykieta biznesowa. Na co zwrócić szczególną uwagę w ubiorze do pracy?

Stosując się do etykiety biznesowej także w temacie ubioru, powinniśmy szczególną uwagę zwracać na odpowiednie długości. Dla mężczyzn zdecydowanie nieodpowiednim będą zbyt krótkie spodnie czy krawat.
Analogicznie – kobiety powinny dołożyć starań by długość spódnicy do pracy wyrażała szacunek do współpracowników. Najbardziej adekwatnymi będą spódnice do kolana lub lekko za kolano. Ważnym jest, aby przy siadaniu nie podnosiła się ona wyżej niż 1 cm nad kolano.

Garsonki i kostiumy damskie do pracy.

Połączenie klasycznej elegancji z urzekającą prostotą w kostiumie Adela, pozwala stworzyć pozytywny wizerunek – podkreślający profesjonalizm, jednocześnie nie tworząc niepotrzebnych barier w kontaktach.

Nie mniejsze znaczenie ma dobór w stylizacji odpowiedniego kroju, szczególnie w okolicach dekoltu. Ten nie może zbytnio eksponować walorów kobiecej sylwetki.
Warto nadmienić, że jeśli stylizację budujemy na zestawie ze spodniami – te powinny być długości klasycznej. Źle widziane będą długości 7/8 czy 3/4.

Jakie dodatki do stroju do pracy?

Dla uzyskania profesjonalnego, prestiżowego wizerunku, który będzie zarazem zachęcał do kontaktu – zrezygnujmy z „krzykliwych”, zbyt mocno przyciągających uwagę dodatków.

Kostium czy garsonkę uzupełnić należy raczej o czółenka, czy szpilki ze średnim obcasem. Kozaki czy sandały pozostawmy do stylizacji na czas wolny czy spotkanie z przyjaciółmi.

Także dodatki takie jak zegarek, pasek czy biżuteria – powinny być oszczędne i niezbyt nachalne. Zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn, okulary są kluczowym dodatkiem, którym możemy dodać sobie charakteru.

Nasza Klientka, Pani Lidia Jaskulska-Grzechowiak, Dyrektor Miejskiej Przychodni Specjalistycznej w Toruniu w kostiumie De Marco podczas spotkania z Jackiem Walkiewiczem

Pamiętajmy jednak, że najważniejszym „dodatkiem” do dobrze skomponowanego stroju do pracy w administracji, zdecydowanie jest uśmiech.
Przyjazny, zachęcający do kontaktu i wzbudzający zaufanie – będzie najlepszym uzupełnieniem stylizacji.

Czytaj również: Wizytowe i biznesowe kostiumy/ garsonki Radca Prawny Anna Bufnal

signal-2022-06-06-174448_001

Odwiedź Nas
Twitter

info@demarco.pl
+48 33 879 59 13
+48 731 309 307